Etap I. – pierwszy kontakt
Przedstawiciel firmy nawiązuje kontakt i udziela ogólnych informacji o samochodach przeznaczonych do sprzedaży. Interesują nas szczególnie następujące dane:
- rok produkcji samochodów,
- pojemności silników i rodzaj paliwa,
- przebiegi (przedział od-do),
- kolory,
- rodzaj nadwozia,
- oczekiwana kwota (jeśli została określona).
Szczególnie przydatne przy wycenie floty są wyceny rzeczoznawcy dla każdego z aut. Taki dokument uwzględnia wszystkie dane samochodu, jego wyposażenie i ogólny stan, co pozwala na lepiej przygotować się do oględzin. Dzięki temu skup floty przebiega jeszcze szybciej.
Etap II. – oględziny pojazdów i wycena
Kolejnym krokiem jest ustalenie czasu i miejsca spotkania. Nasz przedstawiciel przyjedzie o ustalonej godzinie i dokona ogólnych oględzin każdego z samochodów. Oględziny polegają na ocenie wizualnej powłoki lakierniczej i wnętrza, pomiarze grubości lakieru, uruchomieniu silnika i jeździe próbnej (zazwyczaj tylko wybrane egzemplarze). Niezbędne do okazania podczas oględzin są dowody rejestracyjne i karty pojazdu. Mile widziana jest dokumentacja serwisowa do każdego z samochodów, tj. książka serwisowa i kopie faktur za przeglądy i naprawy.
W ciągu kolejnych 24 godzin skontaktujemy się z przedstawicielem firmy i zaproponujemy ofertę odkupu floty lub wybranych egzemplarzy.
Etap III. – fakturowanie sprzedaży i płatność
Po zatwierdzeniu oferty przesyłamy dane do wystawienia faktur. Płatność realizujemy po otrzymaniu faktur (fizycznie lub w postaci skanu dokumentu). Płatności dokonujemy poprzez przelew bankowy na rachunek firmy.
Etap IV. – odbiór floty pojazdów
Po potwierdzaniu przelewu umawiamy się na odbiór pojazdów i dokumentów – najczęściej jest to ten sam lub następny dzień roboczy.
Przy odbiorze niezbędne są następujące dokumenty:
- oryginał faktury sprzedaży
- jeśli auto zostało wykupione z leasingu i nieprzerejestrowane: oryginał faktury wykupuOryginał jest zwracany do firmy w ustalonym terminie. Oryginał nie jest wymagany jeśli firma ma w zakresie działalności sprzedaż samochodów ( w PKD firmy jest grupa 45.11.Z, 49.11Z). W takim przypadku wystarczy kopia potwierdzona notarialnie., duplikat lub kopia potwierdzona notarialnie.
- dowód rejestracyjny
- karta pojazdu
- polisa OC + ewentualne wypowiedzenie OC do podpisu
- wszystkie posiadane komplety kluczy/pilotów
- w przypadku spółek : wydrukowany KRS z pieczątką lub podpisem
- w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych: wpis do CEIDG z podpisem i pieczątką
Dodatkowo jeśli istnieje taka możliwość prosimy o przygotowanie:
- wszystkich posiadanych dokumenty otrzymanych od dealera (etui, instrukcje obsługi, książka serwisowa, broszury itp. )
- kopii faktur za wykonane naprawy i przeglądy okresowe (możliwe jest przesłanie skanów tych dokumentów)