BMW słynie z produkcji bardzo dobrej jakości samochodów, jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki jest BMW X5, który zaliczany jest do luksusowych SUV-ów. Na pierwszy rzut oka X5 podobne jest do swojego poprzednika.
BMW może trochę asekuracyjnie, korzysta sprawdzonego przepisu – X5 otrzymało nową stylistykę, ale i tak podobne jest do swojego poprzednika. Więcej zmian znajdziemy pod maską pojazdu. BMW na premierę rynkową zaplanowało trzy jednostki napędowe:
- BMW X5 xDrive30d z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym (258 KM),
- BMW X5 xDrive50i, które posiadać będzie silnik benzynowyV8 nowej generacji (450 KM),
- BMW X5 M50d M Performance wyposażony zostanie w sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z trzema turbosprężarkami (381 KM).
Ponadto BMW pod koniec grudnia gamę samochodową chce uzupełnić następującymi wersjami: BMW X5 xDrive25d, BMW X5 xDrive40d, BMW X5 sDrive25d oraz BMW X5 xDrive35i.
Koncern przy projekcie nowego modelu skoncentrował się na ograniczeniu paliwa. Zastosowano takie rozwiązania jak np. obniżenie masy własnej. Standardowo ma być montowana ośmiobiegowa przekładania automatyczna oraz nowoczesne technologie BMW EfficientDynamics (np. fukcja Auto Start-Top). Wersja sDrive posiadać będzie napęd tylko na tylną oś, nie powinno to być wielką niedogodnością, dlatego, że X5 używane nie jest jako auto terenowe – właściciele używają je tylko na asfalcie.