Nie od dziś wiadomo, że osiągnąć sukces można na wiele sposobów – marketingowcy i spece od reklamy bardzo często sięgają po stosunkowo kontrowersyjne metody. Niemieckie marki, do tej pory były bardzo powściągliwe w swoich reklamach, lecz ten fakt zmieniło ostatnio trzech początkujących filmowców…
Do konkursu, którego sponsorem nagrody jest Mercedes, zgłosiło się wielu młodych filmowców, jednak najwięcej uwagi poświęcono filmowi trzech niemieckich studentów. Reklama okazała się na tyle kontrowersyjna, że Mercedes od razu się od niej odciął, jednak film i tak podbił już Internet.
Akcja filmu reklamowego toczy się w XIX-wiecznej wiosce w Austrii. W Pierwszej scenie nowy model Mercedesa Klasy C wykrywa dziewczynki bawiące się na drodze i natychmiast automatycznie się zatrzymuje. W kolejnej scenie na drogę wbiega chłopiec, ale Mercedes się nie zatrzymuje i rozjeżdża go. Natychmiast po tym tragicznym zdarzeniu matka chłopca woła „Adolf”, a kadr pokazuje nazwę miejscowości, z której pochodził Adolf Hitler. Ale to jeszcze nie wszystko! Na koniec filmu pojawia się napis: Mercedes wykrywa zagrożenia zanim nastąpią, a rozjechany chłopiec przybiera kształt swastyki.
Kontrowersja filmu polega nie tylko na poruszonym temacie – nadal jest on drażliwy w Niemczech. Ale przez większość ludzi nieakceptowana jest sama scena rozjechania dziecka, które nie było jeszcze tym okrutnym człowiekiem, przez którego śmierć poniosły miliony osób.
Warto dodać, że reklama nie została usunięta z konkursu, Mercedes, który odciął się od reklamy nakazał twórcom jedynie dodać informacje, że producent samochodów nie jest związany z produkcją tego spotu reklamowego.
Nie widzieliście tej reklamy? W takim razie obejrzyjcie ją TUTAJ i sami oceńcie! Czekamy na Wasze komentarze!