W marcu b.r. Suzuki Motor Corp. odnotowało globalną, łączną sprzedaż samochodów na poziomie 50 mln sztuk! Przypomnijmy tylko, że pierwszy model marki został wprowadzony w 1955 roku.
Od marca Suzuki może świętować sukces sprzedaży 50-cio milionowego auta, koncern w samej Japonii sprzedał 21,95 mln samochodów czyli 44 proc., natomiast na rynki światowe trafiło 28,05 mln aut. Największym światowym odbiorcą samochodów marki Suzuki są Indie – aż 23 proc., na drugim miejscu znajduje się Europa z wynikiem 11 proc.
Wyniki sprzedaży samochodów Suzuki:
10 mln sztuk – czerwiec 1989,
20 mln sztuk – czerwiec 1998,
30 mln sztuk – październik 2004,
40 mln sztuk – czerwiec 2009,
50 mln sztuk – marzec 2013.
Pierwszym modelem marki był Suzulight, który z linii produkcyjnej zjechał w 1955 roku. Największą popularnością koncernu cieszyły się modele: Jimny (1970 r.), Alto (1979 r.), WagonR (1993 r.). Dużym uznaniem cieszą się również samochody z segmentu mini. We wrześniu 2012 roku Suzuki sprzedało w Japonii 20-sto milionowy samochód.
Obecnie Suzuki produkuje swoje modele w 12 fabrykach, które znajdują się na terytorium 11 państwa (m.in. Indie, Węgry, Indonezja). Samochód Suzuki można zakupić w 179 krajach na całym świecie. Do wyboru mamy modele miejskie: Swift, Splash; terenowe: Jimny i Grand Vitara; sportowe: Kizashi.
Koncern podczas salonu samochodowego w Paryżu ogłosił swój program na najbliższe lata. Według założeń Suzuki co roku na rynek europejski chce wprowadzać nowy model. Jesienią tego roku w Europie zadebiutuje crossover z segmentu C, czyli SX4.