Ostatni Lexus LFA z linii produkcyjnej zjechał 14 grudnia 2012 roku, niedawno japoński producent poinformował, że LFA został już dostarczony do klienta, który mieszka w Europie.
Przypomnijmy tylko, że Lexus LFA to najszybszy model samochodu zbudowane przez koncern.
Lexus LFA z numerem 493 został dostarczony Nicolas’owi Schlling’owi, jest to jeden z 40 egzemplarzy, które trafiły do Europy. LFA zostały wyprodukowane w zakładach Motomachi i ich łączna liczba wyniosła 500 sztuk.
Nabywca ostatniego egzemplarza nie krył swojej radości i całą sytuację skomentował:
– Gdy pierwszy raz zobaczyłem ten samochód, byłem oczarowany jego stylistyką. Gdy usłyszałem, jak brzmi jego silnik, wiedziałem już, że jest to moje auto marzeń.
Jak już wyżej pisaliśmy w Europie zostało sprzedanych tylko 40 egzemplarzy Lexusa LFA z czego 15 modeli zostało sprzedanych w Niemczech, 6 w Szwajcarii, 5 w Wielkiej Brytanii, 4 w Holandii i 3 we Francji.
Przypomnijmy tylko, że auto produkowane było od grudnia 2010 roku, natomiast prace nad autem rozpoczęły się już w roku 2000. Pierwszą koncepcyjną wersję auta pokazano w styczniu 2005 roku na targach w Detroit. Podstawowy model został wyposażony w silniki V10, a moc maksymalna wynosi 560 KM.